divendres, 1 de març del 2013

Pegaloses amb fesols del ganxet i sípia




   Aquesta recepta és la numero setze, i abans de explicar-la us voldria donar les gràcies a tots els que visiteu el meu bloc, en aquest moment, en un any, he tingut 3660 visites i 14 seguidors del bloc,  la veritat no m’esperava que tanta gent s’interessés per les meves receptes, un treball que vaig començar per tindre en ordre els plats que confecciono, les receptes que ma mare em va explicar i les que jo faig per compte meu. GRÀCIES.

  







   Ingredients:
Mig quilo de fesols del ganxet.
Quatre-cents g. de pegaloses.
Una sípia mitjana.
Una ceba.
Oli.
Sal.
Aigua.









  Elaboració:
   En primer lloc, la nit abans posarem els fesols del ganxet en remull, en abundant aigua depurada, que quedin ben coberts (els fesols augmenten molt de mida). A l’endemà agafarem els fesols i els ficarem a coure en una olla amb aigua freda, l’aigua té que cobrir uns quatre dits per damunt els fesols, posarem sal i els deixarem coure durant unes dues hores a foc lent. Quan comencin a bullir traurem l’escuma que es fa per sobre els fesols, no s’han de remenar, els fesols d’aquesta classe tenen la pell molt fina i es desfarien, en tot cas sacsejarem l’olla, si es té que afegir més aigua, serà sempre freda.
A continuació netejarem la sípia i les pegaloses, ho farem a trossets, pelarem la ceba i la trinxarem, agafarem una cassola i posarem oli i la sípia, farem dues voltes i afegirem les pegaloses, quan estigui una mica sofregit tirarem la ceba i ho deixarem enrossir tot  junt.
Quan els fesols siguin cuits els tirarem a la cassola amb la sípia i les pegaloses, juntament amb el seu suc, vigileu no tirar-ne massa, si cal sempre en podem afegir, és un plat que no te que quedar molt sucós.
 Si es vol adornar una mica el plat podeu posar-hi uns musclos al vapor sense clasca i unes gambetes pelades.
   
               Bon profit!!!!  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada